Arthur Verheijen is het brein achter diverse gave challenges en daarover gaat ons volgende stuk:
Wie zijn wij? Een club enthousiastelingen die samen met initiatiefnemer Arthur Verheijen zijn gestart met de eerste Amsterdam Dakar Challenge – een barreltocht van bijna 7.000 kilometer met als einddoel een veiling van de auto’s ten bate van lokale goede doelen. Kortom, naast het extreme avontuur wordt het goede doel flink geholpen. Tot nu toe is dankzij de teams een opbrengst van ruim €3.000.000,- voor verschillende goede doelen gerealiseerd! Dit jaar gaan we er weer alles aan doen om via de stichting Challenge For Charity Foundation nog meer geld op te halen voor het goede doel. Bedrijven die ons evenement en het goede doel een warm hart toedragen vertellen we graag meer over de mogelijkheden.
UPDATE: LEES OOK DIT ARTIKEL OVER DE CHALLENGES
Peking Challenge “Uiteindelijk hebben we maar drie auto’s onderweg moeten achterlaten, geen slechte score als je nagaat wat we hebben doorstaan. Maar de spirit was er, een spirit die terugkomt in het dna van alle challenges die we rijden. Zo was er in Kazachstan een auto waar de brandstofpomp het loodje had gelegd. Nergens een waterpomp te krijgen. Uiteindelijk hebben we besloten de tickets van een student te betalen die binnen 24 uur een nieuwe waterpomp kwam afleveren op het vliegveld van Astana. Hij een mooi avontuur, wij een nieuwe waterpomp met een nog beter avontuur voor ons” volgens Arthur Verheijen.
De Mongol Challenge is een waanzinnige trip naar Azie voor het goede doel. Initiatiefnemer Arthur Verheijen is meerdere malen naar Beijing gereden en was direct gepakt door de kracht van Mongolie. “Een geweldig mooi land dat wordt gerund door vriendelijke trotse mensen”
Bombay Challenge Oh yeah, een geweldige mooie low budget challenge werd ingezet laat 2010, de Bombay Challenge. Deze rikshaw run was een betoverend Indiaas juweeltje in de familie van challenges. “Het idee was om eerst naar Bombay te rijden vanuit Nederland” aldus initiatiefnemer Arthur Verheijen. “Maar omdat we snel door India wilden cruisen besloten we het vliegtuig te pakken en ter plekke rikshaws te regelen.” Het werd een smashing trip van de westkust naar de oostkust. Ruim 2 weken het gas volledig open met een top snelheid van 60km p/uur, meer zat er niet in. Aan het einde finishten de teams in Chennai waar ze een weeshuis steunden.