Blog Anvilsse

De top 10 e-commerce trends van 2020

Je bent nu waarschijnlijk wel bekend met een aantal van de grootste e-commerce trends van 2020. Maar weet u ook welke de komende maanden en jaren het populairst zullen zijn?

In deze post nemen we een kijkje naar de top 10 e-commerce trends voor 2020. Houd deze in de gaten, want ze zullen zeker een grote impact hebben op de manier waarop we online winkelen.

 

Chatbots

U hebt nu waarschijnlijk al gehoord van chatbots. Ze zijn nu een rage, en met een goede reden.

Chatbots zijn computerprogramma’s die menselijke conversatie kunnen nabootsen. Je kunt in natuurlijke taal tegen ze praten, en ze begrijpen wat je zegt. Dit maakt ze de perfecte tool voor klantenservice.

Chatbots worden al door heel wat bedrijven gebruikt, en hun populariteit zal in 2020 alleen maar toenemen. Dus als je ze nog niet gebruikt, kun je er maar beter snel mee beginnen.

 

Toegepaste Realiteit

In 2020 draait het bij e-commerce allemaal om het toepassen van realisme op de winkelervaring. Dat betekent dat u zich moet richten op het creëren van een virtuele ruimte die zo dicht mogelijk bij de echte wereld aanvoelt.

Hoe doet u dat? Door gebruik te maken van augmented en virtual reality technologieën om uw klanten onder te dompelen in een omgeving die de werkelijkheid zo dicht mogelijk benadert. Je wilt dat ze het gevoel hebben dat ze daar in de winkel zijn, kleding passen of producten uitproberen.

Dat is de sleutel tot succes in e-commerce in 2020 – het creëren van een realistische winkelervaring die ervoor zorgt dat uw klanten terugkomen voor meer.

 

Personalisering

In 2020 zal personalisering een belangrijke trend zijn in e-commerce. Door de winkelervaring voor elke klant te personaliseren, kunnen retailers een persoonlijkere band met hun shoppers creëren en de verkoop verhogen.

Er zijn een aantal manieren om de winkelervaring te personaliseren, en retailers beginnen al te experimenteren met verschillende technieken. Enkele van de populairste methoden zijn het gebruik van klantgegevens om gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen, het aanpassen van het afrekenproces en het personaliseren van het leveringsproces.

Retailers die voorop willen blijven lopen, moeten nu al beginnen te experimenteren met personalisering, zodat ze klaar zijn voor de grote trends in 2020.

 

Mobiele handel

U bent inmiddels waarschijnlijk wel bekend met de term ‘mobile commerce’ of ‘m-commerce’. Dit is de term die wordt gebruikt voor het kopen en verkopen van producten en diensten via een mobiel apparaat, zoals een telefoon of een tablet.

En in 2020 zal m-commerce populairder zijn dan ooit. Experts voorspellen zelfs dat de wereldwijde omzet van mobile commerce tegen het einde van het jaar 689 miljard dollar zal bedragen. Dat is een hoop geld!

Dus waarom is m-commerce zo populair? Daar zijn een paar redenen voor. Ten eerste gebruiken mensen steeds vaker hun telefoon en tablet om te winkelen, en deze trend zal alleen maar doorzetten. Ten tweede voelen mensen zich steeds meer op hun gemak bij het doen van online aankopen. En ten slotte maakt de technologie het gemakkelijker en handiger dan ooit om dingen te kopen met je telefoon of tablet.

Bent u klaar voor de opkomst van m-commerce?

 

Blockchain

In 2020 zullen we meer bedrijven zien die blockchaintechnologie gebruiken om hun e-commerceplatforms aan te drijven.

Als u niet bekend bent met blockchain, is het een gedistribueerde database die veilige, transparante en fraudebestendige transacties mogelijk maakt. Met andere woorden, het is de perfecte technologie om online betalingen af te handelen en de gegevens van klanten bij te houden.

Dus waarom is blockchain zo populair? Omdat er geen tussenpersonen meer nodig zijn, die het transactieproces kunnen vertragen en de kosten kunnen opdrijven. Bovendien is het veiliger dan traditionele betaalmethoden, wat het een geweldige keuze maakt voor bedrijven die gevoelige informatie verwerken.

We voorspellen dat 2020 het jaar wordt van de door blockchain aangedreven e-commerce, dus zorg ervoor dat u de curve voor blijft!

 

Visueel zoeken

U bent nu waarschijnlijk wel bekend met visueel zoeken, of visueel zoeken. Het is een term die veel wordt gebruikt in de e-commerce wereld, en niet voor niets. Visueel zoeken verandert de manier waarop we online winkelen.

Hoe werkt het? Nou, laten we zeggen dat je op zoek bent naar een nieuwe jurk voor de bruiloft van je vriendin. Je gaat naar je favoriete e-commerce site en begint te zoeken naar jurken. Maar je weet niet zeker waar je naar op zoek bent.

Dat is waar visueel zoeken om de hoek komt kijken. Je kunt gewoon een foto maken van de jurk die je in gedachten hebt en de site zal jurken vinden die lijken op de jurk die je hebt gefotografeerd. Zo eenvoudig is het.

Dus waarom is visueel zoeken zo populair? Omdat het winkelen makkelijker en leuker maakt. Je kunt op onderzoek uitgaan zonder je zorgen te hoeven maken over de juiste woorden of zinnen om te beschrijven wat je zoekt.

 

Zoeken met stem

Zoeken met stam wordt steeds populairder. Stel, je bent op zoek naar een trui. Je typt ’trui’ in het zoekveld, maar je krijgt duizenden resultaten. Niet handig.

Met stembediening kun je gericht zoeken door te praten in plaats van te typen. Je zegt bijvoorbeeld ’trui rood’ of ‘blauwe trui’, en dan krijg je alleen de resultaten te zien voor truien in die kleuren. Handig, want dan hoef je niet meer alle resultaten door te scrollen.

 

Voorspellende analyse

Vooruitkijkend naar 2020 zal voorspellende analyse essentieel zijn voor e-commercebedrijven. Door gegevens uit het verleden te analyseren, kunt u trends en patronen identificeren die u zullen helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen over uw producten, marketing en zelfs personeel.

U kunt voorspellende analyses ook gebruiken om klanten effectiever te benaderen. Door te voorspellen wat ze waarschijnlijk zullen kopen, kunt u gespecialiseerde marketingcampagnes opzetten die direct op hun behoeften en interesses inspelen.

Dus als u in 2020 voorop wilt blijven lopen, moet voorspellende analyse boven aan uw to-do lijst staan.

 

Sociale handel

Het is geen geheim dat sociale media een krachtig instrument zijn, en detailhandelaren beginnen daar hun voordeel mee te doen door sociale media te gebruiken om de verkoop te stimuleren. Platforms zoals Instagram en Facebook hebben het voor bedrijven gemakkelijk gemaakt om in contact te komen met hun klanten en hun producten rechtstreeks aan hen te verkopen.

In 2020 zullen we nog meer retailers zien die sociale media gebruiken om hun producten te verkopen. Ze zullen platforms als Instagram, Facebook en Pinterest gebruiken om verkeer naar hun websites te leiden en die bezoekers om te zetten in kopers. Dus als u een detailhandelaar bent, zorg er dan voor dat u sociale media gebruikt om uw producten te verkopen.

 

Invloedrijke Marketing

Het is geen geheim dat e-commerce in opmars is. Er wordt zelfs voorspeld dat e-commerce de detailhandel zoals wij die kennen in de komende jaren zal overnemen. En naarmate de sector groeit, groeit ook de concurrentie.

Daarom is het belangrijker dan ooit om voorop te blijven lopen en de laatste e-commerce trends te volgen. Wat zal naar verwachting de boventoon voeren in 2020? Hier zijn de top 10 trends om naar uit te kijken:

  1. Kunstmatige intelligentie
  2. Augmented reality
  3. Spraakgestuurd zoeken
  4. Gepersonaliseerde aanbevelingen
  5. Mobile first
  6. Chatbots
  7. Abonnementsboxen
  8. Invloedrijke marketing
  9. Omnichannel detailhandel
  10. Videomarketing

 

Conclusie

Het e-commerce landschap is voortdurend in beweging, en 2020 is geen uitzondering. Hier zijn de top 10 e-commerce trends om dit jaar in de gaten te houden:

  1. Meer retailers zullen online gaan
  2. De opkomst van social media shopping
  3. Toenemend gebruik van kunstmatige intelligentie en chatbots
  4. Meer retailers gaan gratis verzending aanbieden
  5. Groei van private label merken
  6. Meer aandacht voor mobile commerce
  7. Opkomst van nieuwe leverings- en afleveringsmodellen
  8. Aanhoudende groei van abonnementsdiensten
  9. Toenemende investeringen in omni-channel retailing
  10. Meer aandacht voor klantervaring