SEO Haarlem zoekmachine optimalisatie
SEO, zoekmachine optimalisatie, is essentieel als je met je website gevonden wilt worden. Want pas als je gevonden wordt, kun je met behulp van je website of webshop meer omzet halen. Aan een fraai vormgegeven website alleen heb je dus eigenlijk niets. Dus besteed je de SEO werkzaamheden bij voorkeur uit. Alleen dan weet je zeker dat je op een gedegen en structurele wijze opklimt in de ranking van Google. Een goed bedrijf is bijvoorbeeld Ranking Masters. Gebleken is dat zo’n 95 procent van de mensen via Google zoekt en dat negentig procent van die bezoekers een keuze maakt uit de eerste drie resultaten die aangeboden worden. Zorg dus dat je bij die eerste drie komt en daarvoor schakel je SEO Haarlem in.
Content, structuur en links
SEO Haarlem zal je vertellen dat content, structuur en links belangrijke factoren zijn binnen SEO. En dat je door kwalitatieve optimalisatie relevante bezoekers naar je site trekt die gericht zoeken en dus ‘kooplustig’ zijn. Precies die mensen dus die je zo graag naar je website wilt lokken. SEO Haarlem gaat niet over een nacht ijs en begint het traject altijd met een scan, want uiteraard moet eerst de beginsituatie in beeld worden gebracht. De scan biedt inzicht in zaken als de backlinks, pagespeed, de lengte van de metatags, de mate van mobielvriendelijkheid en de sitemap. Aan de hand van de bevindingen wordt een plan van aanpak gemaakt en kan begonnen worden aan het SEO-project.
Kwalitatieve content
Belangrijk is om voor kwalitatief goede content te zorgen of om bestaande content te verbeteren. Zorg dus voor kwalitatief goede SEO teksten, geschreven door iemand die en prettig leesbaar schrijft en kennis van zaken heeft als het gaat om zoekmachine optimalisatie. De teksten mogen tegenwoordig weer lang zijn, want Google zal de inhoud van de tekst dan beter kunnen ‘begrijpen’ en beter waarderen. Content kan ook geboden worden in de vorm van video’s of bijvoorbeeld een podcast. Zeker op dit gebied kan snel verbetering aangebracht worden.
Het belang van linkbuilding
Een ander zeer belangrijk aspect is linkbuilding. Als je zorgt dat websites met een link naar jouw website verwijzen, dan scoor je punten op de schaal van Google die een link zien als een blijk van waardering. Overigens moet het dan wel gaan om kwalitatief goede en relevante links. De sterk verbeterde content kun je inzetten voor linkbuilding. Je plaatst artikelen op andere websites met een verwijzing naar je eigen site en Google schaalt je hoger in. Gebruik ook de mogelijkheden die social media biedt ten volle. Heb je een artikel geplaatst op je website, maak dit dan via Twitter, Facebook, en andere kanalen duidelijk en schrijf een korte inleiding en link naar het artikel op je website. Heel simpel, en toch wordt van deze mogelijkheid nog lang niet voldoende gebruik gemaakt.
Bied altijd kwaliteit
Uiteraard is ook de techniek belangrijk. Je website moet helder en logisch in elkaar steken en moet bovendien voldoen aan de vraagbehoefte. Gebruikers zoeken en jouw website moet het antwoord op hun zoekactie bieden, antwoord op de vraag geven dus. Vinden ze niet snel genoeg wat ze zoeken, dan is het kruisje rechtsboven in het beeldscherm gewillig en zie je die klant niet meer terug. SEO toepassen is dus belangrijk, mits je website aan de verwachtingen kan voldoen. Ook in technisch opzicht. Google laat nooit veel los over de criteria die ze hanteren bij de positionering van websites. Wel dat kwaliteit en inhoud erg belangrijk zijn. Kwaliteit in de breedste zin van het woord. Alles moet gewoon kloppen, van vorm tot inhoud, van de techniek tot het aantal backlinks. Daarbij moet in acht genomen worden dat de bots van Google die de websites om de paar dagen analyseren, niet op hun denkbeeldige achterhoofd gevallen zijn. Mooi voorbeeld is wel backlinks, die je vroeger in zakken vol en van onbekende afkomst kocht en waardoor je meteen over heel veel links beschikte. Daar trapt Google echter niet meer in, integendeel. Het is zelfs een van de prioriteiten geworden om dergelijke trucjes uit te bannen. Google bestraft websites die wel proberen de zoekresultaten proberen te manipuleren. In veel gevallen ben je dan even helemaal niet meer vindbaar voor gebruikers. De ergste straf die je kunt bedenken.
Waarom SEO Haarlem inschakelen voor SEO, want zo ingewikkeld is het toch allemaal niet? Welnu, ten eerste is het SEO-proces een proces dat erg veel tijd en energie kost. Als ondernemer heb je van beide vaak te weinig. SEO kun je zelf op je nemen, dan moet dit echter na werktijd gebeuren en dan weet je wel hoe het gaat. Vergeet niet dat het niet op de goede wijze toepassen van SEO ook voor een averechts effect kan zorgen. Daarnaast zijn de meeste technieken voor SEO inderdaad niet ingewikkeld, wil je écht het verschil maken dan is echter wel specifieke kennis en vakmanschap nodig. Als ondernemer heb je die kennis niet, al helemaal niet in de wetenschap dat niets dynamischer is dan SEO. Want nat nu een probaat middel is, kan morgen wel al weer achterhaald zijn.
Drie en zes maanden
Over tijd gesproken, verwacht niet dat je binnen een paar weken maar bovenaan in Google staat. Een SEO-traject dat goed en gedegen uitgevoerd wordt, en dat is wat SEO Haarlem doet, kost al snel tussen de drie en zes maanden tijd. Bovendien vraagt het proces continu aandacht en moeten ontwikkelingen op de voet gevolgd worden. En negen van de tien ondernemers hebben daar de tijd niet voor.
SEO Haarlem werkt transparant
SEO Haarlem werkt buitengewoon transparant. Elke maand krijg je als trotse eigenaar van een website een rapportage met daarin de verrichte werkzaamheden en de verdere voortgang van het proces. Zo blijf je steeds op de hoogte en weet je waar je staat. Wie online wil scoren komt niet onder SEO uit. Uitbesteden kost inderdaad geld, maar die investering verdient zich echt weer terug. Zelf ben je niet in staat hetzelfde kwalitatief goede werk te leveren als wat SEO Haarlem biedt. En dus kies je voor deze specialisten. Kun jij je bezighouden met die zaken waarin jij uitblinkt.